Tuesday, December 7, 2010

Tahun Baru dgn Azam Baru.

Salam......
Tajuk post yg sangat2 bersemangat......................................
Tapi hati aku seolah-olah tak sekuat semangat tajuk ini........................
Kenapa?
Sebab aku dah mula bosan dengan cara hidup aku sekarang...............................
Macam mana boleh rasa bosan??
Senang saja jawapannya, I'm doing the same thing everyday.......................................
Without any break................................
Mungkin perkara ini berlaku sebab aku tak ikhlas dalam melakukan pekerjaan itu................................
Aku tak menjadikan pekerjaan aku satu ibadah........................................
Tapi cuma cara untuk aku mendapatkan kesenangan duniawi..........................................
Kenapa aku tak boleh nak beribadah dalam pekerjaan aku??
Kenapa aku x boleh nak ikhlas dlm apa yg aku buat??
Mungkin kerana aku dah tanamkan dalam hati aku,I don't like it.................................
I'm choosing to study and work in this field because of others........................
Not because I myself wanted it.........................................
I thought I can change that fact after I started working.........................................
But, I guess I was wrong........................................
It's already 4 months...............
I got another 8 months to finish this......................................
Within this 8 months I will find a way to further my study..............................
In the correct field....................
The one that I love...............................................
Jadi,dalam masa 8 bulan ini aku akan cuba bekerja bersungguh2..........................
Akan ku cuba untuk beribadah melalui pekerjaan ini..........................
Akan ku cuba untuk berubah menjadi seseorang yang sangat tenang.......
Senang memaafkan, senang ditegur,senang tersenyum...............................
Akan aku cuba untuk mengubah diri yg sangat tidak sempurna ini menjadi lebih baik.........................
Aku sangat memerlukan kekuatan itu Ya Allah....................................................................

3 comments:

  1. amiiin ...InsyaAllah...kalo itu niat ko...InsyaAllah Allah permudahkan....Allah xpenah menzalimi hmbaNYA kan..........hanya kita je yg boleh stylekan idop kte kan....uh...betol2 mau jd org yg happy selalu...bahagia selalu...walaupn saat sedih...walaupun saat ditimpa masalah besar... sumenyew...InsyaALLAH!!!!!!

    ReplyDelete
  2. gudluck epah ;)
    sentiasa ada ruang untuk kita.

    ReplyDelete
  3. Ayus n Ya: Thanx.....
    InsyaAllah,kte akn berjaya mencapai apa yg kita mahu.....

    ReplyDelete